w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2017 r.
Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2016. 446 ze zm.) oraz art. 211, art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (jednolity tekst Dz. U. 2016.1870 ze zm.) – Rada Gminy Lidzbark Warmiński uchwala, co następuje:
§1.
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 27 518 222,33 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1
z tego: dochody bieżące w wysokości 26 600 629,33 zł
dochody majątkowe w wysokości 917 593,00 zł
2. Wydatki budżetu gminy w wysokości 30 995 659,33 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2
z tego: wydatki bieżące w wysokości 26 546 986,33 zł
wydatki majątkowe w wysokości 4 448 673,00 zł
§2.
Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 4 106 103,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§3.
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 846 769,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 4.
§4.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2017 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 5 i 6.
§5.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik Nr 7.
§6.
W par 11 pkt 2 uchwały budżetowej dodaje się ppkt 4 w brzmieniu „udzielania pożyczek i poręczeń w maksymalnej wysokości 170 000,00 zł w roku budżetowym”.
§7.
Deficyt budżetowy gminy wynosi 3 477 437,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- wolnych środków z lat ubiegłych w wysokości 2 014 440,33 zł,
- pożyczki w wysokości 729 686,00 zł,
- kredytu w wysokości 733 310,67 zł.
§8.
Przychody budżetu w wysokości 3 930 437,00 zł i rozchody w wysokości 453 000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§9.
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 733 310,67 zł,
- wyprzedające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej – 729 686,00 zł.
§10.
Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w §9 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) wyprzedające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.
§11.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§12.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.